راه اندازی رستوران تجهیزات رستوران

راه اندازی فست فود

راه اندازی فست فود

راه اندازی فست فود

آموزش اولیه:

خیلی از فست فودها و رستوران ها بدون در نظر گرفتن اصول اولیه و پایه شروع بکار میکنند, که چندی بعد مشکلاتی را در اداره مکان مورد نظر پیش می آورد,که این مشکلات باعث کاهش بازدهی رستوران و یا فست فود شما میگردد.

بنا براین برای موفقیت در یک پروژه,هرچند که آن پروژه کوچک باشد,اما مشاوره و آموزش جز رکن اصلی آن میباشد .

آشنایی و اجرای اصول حرفه ای کار ,در بازدهی و سود به شما سرمایه گزاران عزیز کمک فراوانی خواهد کرد.

مدیریت کیفیت: سوالاتی که در این بخش مطرح میگردد

چه غذاهایی سرو میگردد؟
مشتریان ما چه کسانی هستند؟
مشتری برای چه چیزی ارزش قائل است؟
طراحی دکور:

در استراتژیک جدید رستوران و فست فودها سعی میکنند بهترین دکور را طبق منطقه و غذاهایی که در آن رستوران سرو میگردد ,اجرا کنند,که آیتم های مختلفی از جمله

فضای داخلی
نورپردازی مناسب
نوع صندلی ها و نمای بیرونی رستوران ویا فست فودها را دارد.
فضای داخلی فست فود , رستوران , کافی شاپ باید تا جایی که امکان دارد باعث آرامش مشتری گردد و محیطی باشد که به ندرت از ذهن مشتری خارج شود.

 

یکی از سوالات پراهمیتی که سرمایه گزاران در بخش فست فود,رستوران و کافی شاپ با آن روبرو هستند برآورد هزینه تجهیزات و ماشین آلات میباشد,البته عوامل مختلفی بستگی دارد که متراژ مغازه یکی از آنها میباشد,چون نقشه چیدمان تجهیزات و ماشین آلات آشپزخانه طبق متراژ آن صورت میگیرد و مساله بعدی بر میگردد به سرمایه گزار ,چون بعضی از سرمایه گزاران تمایل دارند تمام وسایل با کیفیت بالا و تا جایی که امکان دارد مارک خارجی آن تهیه گردد و بعضی ها نسبت به سرمایه ای که دارند تمایل به تجهیزات و ماشین آلات با قیمت مناسب دارند,البته در زمان کار خیلی از مسائل که بدون برنامه و مشاوره قبلی باشد باعث بروز مشکلاتی میشود.

بعضی از رستوران ها و فست فودها بجای وسایل گران قیمت از پرسنل با تجربه استفاده میکنند که این کار هم در زمانیکه مشتریان افزایش می یابند باعث مشکلاتی می شود و قطعا نمیتوان روی آن حساب علمی و حرفه ای باز کرد,وسایل باید طبق برنامه درست و مناسب خریداری شود.

یکی از عوامل بازدهی ضعیف فست فودها و رستوران ها برنامه ریزی نادرست در راه اندازی اولیه میباشد,بعضی از سرمایه گزاران بخاطر اینکه هزینه کمتری در زمان راه اندازی داشته باشند ,بدون مشاوره دقیق,تجهیزات و ماشین آلاتی خریداری میکنند که بعد از مدتی مجبور به تعویض آن میگردند که این دوباره کاری باعث ضرر میشود.

بازاریابی:

این روزها هر رستوران و مرکزی که به نوعی تهیه غذا را انجام می دهد ، برای تبلیغات خود بیش از هر چیز به دنبال عکسی با کیفیت می گردد ، تا بخش عمده ای از فضای تبلیغاتی خود را به آن اختصاص داده و از همین طریق مشتریانی را بسوی رستوران خود بکشاند ، اما شما وقتی در یک عصر جمعه ، که گرسنگی هم به سراغتان آمده و به دنبال فضایی آرام بخش برای صرف غذا هستید ، به دنبال عکس استیک می روید ، و رستورانی را که عکسی با کیفیت تر چاپ کرده است را انتخاب می کنید ؟!
بعید می دانم این چنین عمل کنید ، اما اگر چند سال پیش همین سوال از شما پرسیده می شد ، جواب کمی تفاوت داشت . چرا که در آن سالها رستورانی که برای شما استیک های مختلفی سرو می کرد ، آنقدر اندک بود که یک عکس استیک و اثبات اینکه آن رستوران در سرو این غذا مهارت دارد برای متقاعد کردن و کشاندن شما به آنجا کافی بود …
اما امروز این یک مزیت برای رستوران ها نیست ، و از میزان اثربخشی تبلیغاتی که انجام میگیرد ، می توان این موضوع را بخوبی درک کرد …
تبلیغات فضایی برای خلق یک اثر هنری نیست ، تبلیغات باید و باید جواب دهد و جواب آن چیزی جز جذب مشتری نمی باشد …
این اثر بخشی را سرجیو زیمن[۱] مدیر سابق بازاریابی شرکت کوکاکولا آنقدر زیبا بیان می کند که بارها و بارها طراحان تبلیغات و صاحبان کسب و کار باید در هر روز تکرار کنند : “اثربخشی تبلیغات برای رستورانها یعنی افرادی که پشت میزها نشسته و هرت می کشند و صدای قاشق و چنگال هایشان فضا را پر کرده و برای یک شرکت هواپیمایی یعنی صندلی های پر از مسافر و لیست مسافران در انتظار”
مهم این نیست که تبلیغات آنقدر زیبا باشد که در محافل مختلف بر سر زبان ها دست به دست شود ، مهم آن است که دست مخاطب را به سمت جیبش کشانده و ایشان را مشتری کند .
عاملی که اینچنین مخاطب تبلیغات را به مشتری تبدیل می کند ، بیان همان چیزی است که مخاطب به دنبال آن است . . . رستورانی که در تبلیغات خود با افتخار بیان می کند “پیتزای ایتالیایی با سس فلان ، برای اولین بار در ایران” ، کلامی را می گوید که برای خود اهمیت دارد ، چرا که برای آن سس زحمت زیادی کشیده و انتظار دارد مخاطب نیز این زحمت را درک و از اینکه پیتزا را با چنین سسی طبخ می کند ، خرسند شود . . . در حالیکه برای مخاطب طعم پیتزا مهم است ، حال می خواهد با سس ایکس این طعم را گرفته باشد یا با سس فلان. حال می خواهد اولین در ایران باشد ، یا آخرین .
گذشتن از فعالیت و یا بخشی که برای صاحب کسب و کار اهمیت زیادی دارد کار آسانی نیست ، اما برای اثربخشی تبلیغ راهی جز این نیست ، که آنچه مخاطب می خواهد بشنود ، بیان گردد . . .
یکی از آسانترین و مفیدترین راهها برای کشف اینکه مخاطب به دنبال چیست و به چه دلیل یا دلایلی به یک رستوران خاص مراجعه می کند ، استفاده از خرد جمعی است . . . ساده است ، کافی است از مشتریان آن رستوران همین سوال پرسیده شود و پاسخ آنها سرنخی خواهد شد ، برای ساخت تبلیغاتی اثر بخش . . .
مدیر رستورانی که مشتریان فراوانی داشت ، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “علت مراجعه مشتریان به رستوران شما چیست ؟” ، لبخندی سرشار از اطمینان زد و گفت “قارچ ویژه ی طعم دار شده ایست که در همه غذاها میریزیم ” در حالیکه وقتی همین سوال از مشتریان پرسیده شد ، محیط دنج ، موسیقی کلاسیک و صندلی های بزرگ و با فاصله از هم را دلیل اصلی مراجعه خود می دانستند . . .
در دوره ای مشتریان صرفا یک کالا را برای ویژگی های آن خریداری می کردند ، اما امروزه پکیجی را خریداری می کنند که علاوه بر ویژگی های ذاتی ، مزایای دیگری نیز برای آنها داشته باشد ، مثلا اگر به رستوران فلان می روید ، این مراجعه شما صرفا برای صرف غذا نمی باشد ، بلکه موقعیت اجتماعی که به دلیل قرار گرفتن در محیط آنجا پیدا می کنید و یا آرامش حاصل از فضا ، و یا دلایل متعدد دیگری که شما در مجموع بابت همه ی آنها حاضر می شود هزینه کرده و تمام آنرا بپردازید ، در واقع همین موضوع است که بسیار بیشتر از ارزش ریالی خود غذا شما را وادار به پرداخت وجه می کند و شما از این بابت راضی هستید .
حال زمان آن رسیده است که رستورانها بجای تمرکز بر عکس های باکیفیت از غذاهای متنوع ، بر ویژگی های خاص خود تمرکز کرده و آنرا به تصویر بکشند ، و البته توجه به این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که مخاطب فهمیده و صاحب اندیشه است ، و نمیتوان وقت او را بیش از چند لحظه به خود اختصاص داد . پس بهتر است آنچه را که در تبلیغ نوشته می شود در عکس نشان نداد ، و آنچه در عکس نمایش داده می شود ، ننوشت و حرف جدیدی را بصورت جذاب مطرح نمود .
اگر تصویر پیتزا ایتالیایی در تبلیغ به تصویر کشیده شده است ، لزومی به نوشتن عبارت پیتزا ایتالیایی نمی باشد و می توان حرفی نو برای جذب مخاطب بیان شود .مثلا “همه ی پیتزاها در شکل شبیه هم هستند اما در طعم اینطور نیستند ” و بعد از آن در متن تبلیغ از تفاوت ها صحبت به میان بیاید .
حرفی که از جنس مزایا و تفاوت هاست ، دقیقا همانی است که مخاطب در جستجوی آن است .
فست فود بدون سوسیس و کالباس هم می شود .
غذاهای گیاهی با گیاهان اورگانیک
طبخ غذای سالم ، زمان بیشتری می خواهد ، ما فست فود نیستیم . . .
این جملات نمونه ای از تفاوت هایی است که ارزش بیان کردن داشته و می توانند سوژه ای برای ساخت و برنامه ریزی جهت تبلیغات رستوران ها ، فست فود ها و مراکز تهیه غذا باشند . صاحبان این کسب و کار باید باور کنند که شیوه های سنتی و تمرکز بر ویژگی های ذاتی دیگر نمی تواند مشتریان را به سویشان سرازیر کند .

 

اطلاعات تماس
  • همراه: ۰۹۱۲۶۰۱۱۹۳۷
  • تلفن: ۰۲۱۲۲۳۲۹۴۲۷
  • ایمیل: info@restaurantsetup.ir
  • آدرس: تهران خیابان شریعتی خیابان خواجه عبدالله انصاری تقاطع ابوذر غفاری پلاک ۵۰.
آموزش راه اندازی رستوران فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی فست فود کافی شاپ رستوران اعطای نمایندگی فست فودهای زنجیره ای رونفیله