راه اندازی رستوران تجهیزات رستوران

روانشناسی منو ، دانش تاثیر گذار در مهندسی منو

روانشناسی منو ، دانش تاثیر گذار در مهندسی منو

روانشناسی منو ، دانش تاثیر گذار در مهندسی منو

برای سال ها کارشناسان برای تهیه منوهایی که انعطاف پذیر، قابل خواندن و مهمتر از همه پرفروش باشد تلاش کرده اند که به دانش روانشناسی منو منجر شده است.

درحالی که بحث در خصوص روانشناسی منو بسیار تازه است و همواره نظریات جدیدی در این مورد مطرح می شود یک سری قواعد کلی در خصوص انتخاب منو وجود دارد که بیشتر کارشناسان آن را قبول دارند.

هنگام راه اندازی رستوران و یا راه اندازی فست فود با کمک گرفتن از روانشناسی منو می توانید به فروش بیشتر منو خود کمک کنید.

با رعایت نکات روانشناسی منو هم رضایت مشتری را بدست خواهید آورد و هم اینکه گام هایی به سوی سود آوری خواهید برداشت.

نظریه های روانشناسی منو

روانشناسی منو به دسته بندی منو ها پرداخته است و به این ترتیب نظریه های مختلفی را مطرح کرده است، براساس نظریه روانشناسی منو انواع مختلف غذاهای موجود در منو عبارت اند از:

“ستاره” (سود بالا، فروش بالا)

“پازل” (سود بالا، فروش پایین)

“اسب شاخدار” (کم سود، فروش بالا)

“سگ ها” (کم سود، فروش کم)

هدف کلی این است که ستاره های خود را نشان دهید، پازل های خود را بهبود ببخشید، اسب ها را خرد کنید، و به طور کلی سگ های خود را از منو حذف کنید. با درک اینکه هر کدام غذاها شما را در کدام دسته قرار گرفته اند، سازماندهی منو شما خیلی راحت تر می شود.

 

اگر تعداد ارقام فروش را برای دسته بندی منو در اختیار نداشته باشید، باید زمان زیادی را صرف کنید تا بتوانید هنگام ایجاد یک طرح، تصمیم گیری سودآوری را اتخاذ کنید.

آنچه ما از روانشناسی منو می دانیم

هنگام تنظیم منو و قیمت گذاری غذاها سعی کنید قیمت غذا ها کامل و بدون خرده باشد. به عنوان مثال با ۹۹ سنت به اتمام نرسد. اگرچه قیمت های خرده در حراجی ها از نظر روانشناسی بسیار مفید هستند و ارزان بودن کالاها را نشان می دهند در روانشناسی منو تاثیر مناسبی بر مشتری نخواهد داشت.

واژه ها بسیار مهم هستند چراکه پیش از مشاهده غذا این نام غذاهاست که اشتهای مشتریان را تحریک خواهد کرد.

انتخاب واژه های مناسب در منو می تواند تا ۲۷ درصد درآمد رستوران را افزایش دهد.

حتی امکانات جانبی رستوران مثل موسیقی زنده، موسیقی کلاسیک و دکوراسیون رستوران در قیمت گذاری منو تاثیر گذار خواهد بود، از یک رستوران با امکانات متنوع انتظار می رود منو گرانتری نسبت به یک رستوران معمولی داشته باشد.

در روانشناسی منو باید این نکته را در نظر داشته باشید و سعی کنید قیمت غذا ها را متناسب با سطح رستوران، توقع مشتری و امکانات موجود در رستوران تعیین کنید.

هنگام راه اندازی رستوران و راه اندازی فست فود لازم است استراتژی منو را بر اساس اصول روانشناسی منو مشخص کنید.

نظریه راست بالا

براساس یک نظریه مشهور در روانشناسی منو مشتری ابتدا گوشه بالای سمت راست منو را نگاه می کند، بیشتر رستوران ها از این تکنیک با قرار دادن یک عکس تاثیر گذار در این قسمت استفاده می کنند تا مشتریان را به سفارش غذا و انتخاب بیشتر تشویق کنند.

هر غذایی که تمایل دارید بیشتر فروخته شود باید در بالای منو قرار بگیرد و هر غذایی که تمایل کمتری به فروش آن دارید باید در پایین ترین بخش منو درج شود.

شناخت نظریه های  روانشناسی منو برای هر فردی که قصد راه اندازی رستوران یا راه اندازی فست فود را دارد یک اصل اساسی و ضروری به شمار می آید.

اصول روانشناسی در انتخاب غذای مشتری تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت و حتی گاهی مشتری بدون اینکه متوجه شود به سمت انتخاب غذاهای خاص هدایت می شود.

اطلاعات تماس
  • همراه: ۰۹۱۲۶۰۱۱۹۳۷
  • تلفن: ۰۲۱۲۲۳۲۹۴۲۷
  • ایمیل: info@restaurantsetup.ir
  • آدرس: تهران خیابان شریعتی خیابان خواجه عبدالله انصاری تقاطع ابوذر غفاری پلاک ۵۰.
آموزش راه اندازی رستوران فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی فست فود کافی شاپ رستوران اعطای نمایندگی فست فودهای زنجیره ای رونفیله