راه اندازی رستوران تجهیزات رستوران

چگونه موجودی رستوران خود را مدیریت کنیم؟

چگونه موجودی رستوران خود را مدیریت کنیم؟

چگونه موجودی رستوران خود را مدیریت کنیم؟

درنظر گرفتن موجودی رستوران شاید هنگام راه اندازی رستوران و یا راه اندازی فست فود یکی از کم اهمیت ترین کار ها به نظر برسد اما برای مدیریت هزینه ها و کاهش زباله ها بسیار مهم است.

برنامه ریزی دقیق موجودی رستوران می تواند تا ۲۰ درصد هزینه های کل را کاهش دهد زیرا نظم در هرکاری سبب پیشرفت آن کار می شود.

در مدیریت رستوران همه چیز بستگی به برنامه ریزی شما دارد، اکنون از چند مشتری می توانید پذیرایی کنید؟ اندازه گیری و تعیین چنین مقادیری برای برنامه روزانه هر کسب و کاری ضروری است.

اگر علاقه مند هستید بیشتر در مورد مدیریت و برنامه ریزی موجودی رستوران بدانید این گزارش را تا انتها دنبال کنید.

چرا مدیریت موجودی رستوران مهم است؟

دلایل مختلفی برای مدیریت موجودی رستوران وجود دارد که در اینجا به ۴ مورد از مهمترین آن ها اشاره می کنیم:

برنامه ریزی منو شما

زمانی که از موجودی رستوران خود مطلع باشید می توانید مشخص کنید چه موادی را در اختیار دارید و به کمک این مواد قادر هستید چه چیزهایی را تهیه کنید.

به این ترتیب می توانید برنامه ریزی کنید که براساس موجودی رستوران چه خدماتی را به مشتریان ارائه کنید.

آگاهی از موجودی رستوران همچنین کمک می کند از هدر رفت مواد اولیه و فساد آن ها پیشگیری کنید. اگر با مازاد یک ماده خاص مواجه شدید می توانید برای مصرف آن برنامه ریزی کنید.

ردیابی استفاده از مواد غذایی

دراختیار داشتن موجودی آشپزخانه رستوران به شما کمک می کند مواد غذایی رستوران خود را پیگیری کنید و به سوالات زیر پاسخ درستی بدهید:

از یک ماده غذایی به چه میزان در ماه استفاده می کنم؟

آیا به اندازه کافی از مواد غذایی مورد نیاز خود خریداری می کنم؟

آیا مواد خاصی هست که به آن ها نیازی ندارم و می توانم خرید آن ها را متوقف کنم؟

آگاهی از این موارد به ویژه ابتدای راه اندازی رستوران یا راه اندازی فست فود بسیار راهگشا خواهد بود و از بسیاری اشتباهات پیشگیری می کند.

محاسبه هزینه کالای فروخته شده

هزینه کالای فروخته شده مقدار پولی است که شما برای خرید موجودی خود صرف کرده اید.

موجودی رستوران در مورد هزینه کالاهای فروخته شده به شما دید می دهد و کمک می کند بودجه بندی بهتری داشته باشید و قادر خواهید بود سلامت مالی رستوران خود را مورد بررسی قرار دهید.

تعیین هزینه غذا و کاهش زباله ها

در نهایت موجودی آشپزخانه رستوران به شما کمک می کند هزینه هر پرس غذا را تعیین کنید و مدیریت زباله ها را ساده تر می کند تا در دراز مدت بتوانید میزان زباله های خود را کاهش دهید.

با آگاهی از موجودی و تشخیص مواد اولیه قدیمی ساده تر خواهد بود و می توانید آن ها را قفسه های جلویی قرار دهید تا سریعتر مصرف شوند در نتیجه مدیریت موجودی رستوران ساده تر شده و خودبه خود زباله ها کم می شود.

چطور موجودی رستوران خود را تعیین کنم؟

برای اندازه گیری اقلام موجود رستوران ابتدا باید منطقه ذخیره سازی خود را تمیز کنید سپس لیست موجودی خود را تهیه کنیدو مدیریت آن را به یکی از کارکنان خود بسپارید. مواد غذایی که قابلیت انقضا دارند در قفسه خاصی جا بدهید و تاریخ انقضا آن را یادداشت کنید.هیچ درست یا غلطی برای برنامه ریزی و نگهداری از موجودی رستوران وجود ندارد فقط کافی است راه مناسب خود را بیابید.

هنگام راه اندازی رستوران و یا راه اندازی فست فود برنامه مدونی برای مدیریت موجودی رستوران تدوین کنید و تلاش کنید به آن پایبند بمانید به این ترتیب مشاهده خواهید کرد که آگاهی از موجودی رستوران چقدر مفید خواهد بود.

اطلاعات تماس
  • همراه: ۰۹۱۲۶۰۱۱۹۳۷
  • تلفن: ۰۲۱۲۲۳۲۹۴۲۷
  • ایمیل: info@restaurantsetup.ir
  • آدرس: تهران خیابان شریعتی خیابان خواجه عبدالله انصاری تقاطع ابوذر غفاری پلاک ۵۰.
آموزش راه اندازی رستوران فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی فست فود کافی شاپ رستوران اعطای نمایندگی فست فودهای زنجیره ای رونفیله